Gezonde snacks

Midnight snack – deze slaapverwekkende snacks helpen je in slaap te komen

Midnight snack

Midnight snack – heb jij ook altijd lekkere trek?

Al eet je twee borden tijdens het avondeten en een toetje, dan nog heb jij ’s avonds lekkere trek. In deze blog introduceren we graag een aantal midnight snacks aan je die helpen in slaap opwekken en bovendien gezond zijn. Dus als jij ’s avonds nog eens trek krijgt, open dan dit blog nog eens voor wat midnight snack inspiratie.

1. Hummus

Hummus is nog altijd bij veel mensen onbekend, maar erg populair onder vegetariërs. Smeer hummus eens op een toastje, of dip je groenten in hummus. De kikkererwten in de hummus zorgen voor een productie van melatonine – een stofje dat je dag- en nachtritme regelt en dus ideaal is als midnight snack.

2. Yoghurt

Neem eens een bakje Griekse yoghurt met fruit als je ’s avonds trek hebt. Naast dat het erg gezond is, bevat yoghurt (en eigenlijk elke zuivelsoort) het stofje tryptofaan. Het ontspant je spieren en zorgt ervoor dat je dus makkelijk naar dromenland vertrekt.

3. Boterham met pindakaas

De één is gek op pindakaas, terwijl de ander al walgt bij de geur ervan. Brood werkt slaapverwekkend doordat het insuline aanmaakt – en dit helpt om tryptofaan door te geven aan de hersenen. Samen met de pindakaas een hoop magnesium en koolhydraten waardoor slapen makkelijker voor je wordt.

4. Kalkoen en kip

Een andere optie is om je boterham met kalkoen of kip te beleggen. Kalkoen bevat niet veel vetten en goede eiwitten. Maar het bevat ook tryptofaan, waardoor het een ideale gezonde midnight snack is.

5. Bananen

Bananen bevatten melatonine enserotonine, chemische stoffen die erom bekend staan dat ze het lichaam helpen om te slapen, en ook nog magnesium en tryptofaan. Perfecte midnight snack wat ons betreft.

Dit zijn onze eerste vijf tips voor gezonde midnight snacks. We posten er binnenkort graag meer! Heb je zelf nog tips? Wat neem jij vaak als midnight snack?

Bron uitgelichte afbeelding: Yuganov Konstantin.

Geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Show Buttons
Hide Buttons